BİR ANNE NASIL DELİRTİLİR?



Annelik ''seviyesine'' ulaştıktan sonra duygusal gelgitlerim tavan yaptı. Zaten insanlara tahammülü az biriydim hepten delirdim.Bazı durumlarda karşımdakine girişmemiş olmamı ciddi başarı sayıyorum.Hiç kimse bir günde delirmiyor ey okur. Yıllar içinde aşılıyor o eşik. Sanırım anne olmak diğer insanların sizi  eleştirme hakkına sahip olduklarını zannettikleri durumların başında geliyor. Bir çocuk büyüten herkesin anlatacak tonla hikayesi verecek tonla tavsiyesi oluyor. Oysa her durumda akılda tutulması gereken altın kural '' Tavsiye sadece isteyene verilmeli''

Memleketteki anne kişilerinin ruhsal hastalıklarını artırmak istemiyorsanız aşağıda yazanları yapmayın rica ediyorum:

1.Asla ve asla size uykusuzluk / yorgunluk / gerginlikten şikayet eden özellikle yeni anneye şunları demeyin
--''Eeee, anne olmak kolay mı? (Ben zaten bilmiyorum zor olduğunu ya , çok sağol)
--Şimdi anne olmakta ne var ,bez hazır,mama hazır.Bizim zamanımızda şu yoktu ,bu yoktu. (Vah vah çok üzüldüm, ne yapsam acaba?)
--Çocuk sahibi olmadan önce bunları bilmiyor muydun? (İkinciden sonra duydum bunu) (Bilmiyordum, bu karnımdan çıkarken 5 yaşında olacak sanmıştım)

2.Çocuğunun uykusuzluk / iştahsızlığından dert yanan anneye şunları demeyin

--Aaa, benimki akşam 9'da yatar sabah 9'da kalkar ( Bunu diyeni doğrudan dövebilirim)
--Benimki 4 aylık olduğundan beri gece hiç uyanmadım (Annelik zor da der bu şimdi) 
--Gece beslenmesini 3 aylıkken kestim (Aferin)
--Önüne ne koysam yer
--Kek filan veriyor musun? (Yok vermiyorum,üç öğün sebze çorbası,et filan yiyor ya ne gerek var?)

3.Çocuğunun 2/3/4 yaş sendromuyla, öfke kriziyle,ağlamasıyla başedememekte olan anneye şunları yapmayın:
--Kınayan gözlerle bakmayın
--Şunları demeyin:
    --Her istediğini yaparsan böyle olur
    --Biraz huysuz galiba
    --İşin zor
    --Hayır demeyi bilmek lazım

Bana yardımcı mı  olmak istiyorsun ,bak neler yapabilirsin:
--Akıl verme
--Bulaşık makinamı boşalt
--Çamaşırlarımı as, kuruyanları topla-katla
--Bir bardak çay,bir fincan kahve ver
--Sihirli kelimeyi söyle ''GEÇECEK''
--Cennette yerin hazır olsun mu istiyorsun? Yarım saatçik de olsa çocuğumla ilgilen ve ben UYUYAYIM!!

Etiketler: ,