Whiplash, Sinema


İlk olarak biri bana, Amerikan erkeklerinin vücut yapma olayını açıklayabilir mi? Ayaktaki kel beyefendinin ki kendisi bu filmle Oscar alan J.K. Simmons oluyor, ayrıca  60 yaşında,  pazu ve göğüs kaslarındaki heybet nedir Allah aşkına?

Bateri başında oturan genç arkadaşımız ise 28 yaşındaymış, gerçek ismi Miles Teller (Andrew) ve filmdeki bateri çalma sahnelerinde çok az dublör kullanmış. Bu nokta önemli çünkü ben bateri bagetlerinin (sopalar yani)  , elleri kanatacak  kadar hızlı hareket ettirebildiğini bu filmde öğrendim ve dehşete düştüm.

Film, 19 günde çekilmesi, müziğe doyurması ve bu iki adamın harika performansı ile seyredilmeye değer. Kesinlikle vakit kaybı değil . Benim çok sevdiğim bir diğer ayrıntı son derece gerçekçi olan atmosfer oldu, caddeler, pizzacılar, evler birebir yansıtılmış, puslu, sisli bir şehir var. Süsleme hiç yok. Tüm mekanlar gayet erkeksi .

Bu arada Whiplash ; kafanın öne arkaya şiddetle sallanması sırasında boyunda oluşan ağrı demekmiş.

Efendim genç arkadaşımız çocukluğundan beri davul çalan çok yetenekli bir müzisyen. Tek amacı Charlie Parker gibi efsanevi bir davulcu olmak. Konservatuvarda öğrenci. Kel dostumuz ise bizim ''malin'' tabir ettiğimiz, herkesin ödünü koparan, korku salmada efsane bir hoca. Andrew'u keşfeden hocamız film boyunca kendisine türlü psikolojik işkenceler uyguluyor. Küfürler gırla gidiyor. Öyle ki iki saate yakın süre kalbiniz sürekli çarpıyor. Hocadan nefret etmek istiyorsunuz ama edemiyorsunuz çünkü amacı Andrew'u sınırlarının ötesine geçirmek.

Beni düşündüren, şaşırtan, geren, yoran bir film oldu.  J.K. Simmons hakikaten olağanüstü bir performans sergilemişti. (Kendisini kısa süre önce  The Rewrite filminde izlemiştim. ) Oynadığı karakteri bu kadar içselleştirmiş  oyuncuya çok rastlanmaz . Hele bir ''Dur'' işareti yapması var ki, insanı felç eder o hareket. Çok ama çok keyifliydi izlemesi.

Miles Teller da çok başarılıydı. O gerilimi, hırsı, tutkuyu iliklerimde hissettim. Kendisini daha çok göreceğiz sanırım bundan sonra.

Whiplash sinemada izlemediğime pişman olduğum bir film oldu aslında. Müzik çok daha etkileyici olurdu. Hala gösterimde ise bulunduğunuz şehirde, bu filmi kaçırmayın dostlar.

Etiketler: