Liste 10 ve 11


Liste 10: Daha az önemsemem gereken şeyler

1. İlişkiler: İlk sırada bu var. Kırka bir kala belki de kendimden kaçmak için başkalarını çok önemsediğimi anladım. Hayata başladığım noktada eksik kalan bağlılık, köklenme, kendin olma gibi büyük kalemlerdeki eksikliğimi başkaları tarafından çok sevilerek gidermek istiyorum (İtiraf.com) muhtemelen. Hayatıma girip beni biraz önemser gibi yapan birine kendimi adıyorum adeta. Onu mutlu etmek, sevindirmek, önemsediğimi göstermek için bir sürü zaman ve enerji harcıyorum. Bunu kesinlikle daha az yapmalıyım.

2. Para: Çok önemli geliyor bana. Para öderken hele ki çok istekle yaptığım bir alışveriş değilse geriliyorum, adrenalinim tavan yapıyor. Yanlış.

3. Başkalarının dertleri: İlk maddenin içinde bu da. En yakının da olsa insanların dertlerinden sağladıkları kazançlar var. Çoğu durumda derdinden kurtulmak istemiyor içsel olarak. Bunu da yeni anladım.

4. Politika, çevre- açlık sorunu vb: Bak bu da beni ciddi yoran bir şey. Afrika'daki açlar, bilmem nerede eziyet gören çocuklar, buzullardaki erime, çocuk gelinler gibi konulara aşırı duyarlıyım. Diş fırçalarken, yüz yıkarken suyu açık bırakmam, umumi tuvaletlerde tek parça peçete-havlu koparırım filan. Ne gerek var allasen?

5. Hakkımda ne düşünüleceği: Çoğu durumda içimden geçen onlarca cümle olsa da söyleyemiyorum. Tuhaf kaçar, komik durur filan diye. İç sesim vıdı vıdı konuşuyor, bense salakça gülümsüyorum.


Liste 11: Yaşam Alanlarımı Güzelleştirmenin Yolları

Malesef yok. Eskiden arada sırada taze çiçek alırdım, uzun zamandır yapmadım. Ne evimde ne iş yerimde mutlu değilim. Bırakın güzelleştirmeyi; en temel işleri (temizlik, eşyaların dolaplara yerleştirilmesi, çöplerin atılması vb) bile yetiştiremiyorum. Benim için bu mevzu enerjimi emen bir vampir.



Etiketler: