21.hafta ve Amniyotik Bant Endişesi

İkinci gebelik hızla ilerliyor. 12.hafta kontrolünden beri dozu değişen bir endişeyle geçti günlerim çünkü amniyotik bant kuşkusu vardı. Dışarıdan pek soğukkanlı görünürüm ancak tehlike potansiyeli taşıyan durumlarda, malesef, endişelenme düzeyim çok yüksektir. On ikinci haftada, Diyarbakır'da iki doktorun birbirine ters yorumundan sonra kaygı hiç eksilmedi kalbimde, paranoyanın dibine vurdum. ''Ya varsa, ya kolu, bacağı, parmağı olmadan doğarsa, ya bir yerinde iz olursa'' gibi düşüncelerle içim içimi yedi. Evde zaten yüksek derecede ilgi bekleyen bir çocuk olması, taşınma telaşı derken  zihnim meşgul oldu da çok dağıtmadım.

Bodrum'da dünya tatlısı bir kadın doğumcumuz oldu, Almila Bal. (Malesef hiç beklenmedik bir anda aramızdan ayrıldı, ruhu şad olsun) . Onun yorumu ise ''Evet, bir anormallik var ama bebek gayet sağlıklı, hiç bir sıkıntı yok'' şeklinde oldu. İçimiz rahatladı Sefa Bey'e gidene kadar.

İzmir'de hatta Türkiye'de gebe ultrasonu denince akla gelen ilk isimlerden Prof.Dr.Sefa Kelekçi'yi önerdi bir doktor arkadaşım. Sağlık bakanlığının randevu alma hattını aradım, doktorun ismini söyledim, hemencecik randevumu verdiler. ''Vay, çok gelişmişiz'' deyip sevindik. Tabi ki kazın ayağı öyle değilmiş. Söylenen saatten önce hastaneye ulaştık ama ortalık ana-baba günü. Gene eski usül, kavga-dövüş, rica-minnet ekseninde gidip gelerek öğleden sonra 3-4 civarında Sefa Bey'le tanıştık. Hastane kaosuna inat, yumuşacık sesi ve engin bilgisi ile ve tabi ki daha ultrason probunu koyar koymaz ''Bant değil'' demesi ile gönlümü fethetti. Amniyotik bantta kan dolaşımı olmazmış, eski sezaryene bağlı yapışıklıklarda ise ultrasonda kolayca görünen kan dolaşımı saptanırmış. Bir de yapışıklık çok daha kalın olurmuş banta göre.  Ne diyeyim, Allah bin kere razı olsun.

Sıkıntılı gebelik şükürler olsun yaşadığım bir şey değil; dokuz  ay boyunca kusan , kaşıntısı olan ,ödem sorunu yaşayan gebelere Allah kolaylık versin diyorum ancak bebekte bir problem olması ihtimali bile çok kötü bir duyguymuş. On hafta boyunca neler neler düşündüm. Ne kadar endişelendim bir ben bilirim bir de Allah. Herşeyden önce sağlık dilemekten başka bir şey gelmiyor insanın elinden. Müthiş bir acizlik hissettik eşimle. Kimse evladı ile sınanmasın.AMİN.

Etiketler: ,