Su Çiçeği Günlükleri

çiçekli günlerden biri :)

Mayıs başında Emre'nin sınıfında bir çocuğun su çiçeği çıkardığı bilgisini aldık. Doğumgünü hazırlıkları , anneanne ve dedenin Bodrum'a gelişi derken unuttuk gitti su çiçeğini. 15 mayıs perşembe günü okuldan babası aldı geldi ve ateşi olduğunu farkettik. O gece termometre doğru ise 40 derece civarı seyretti ateşi. Ertesi gün tabiki okula göndermedik ve işten izin aldım.

Haftasonu iki arkadaşının doğumgünü kutlamaları vardı. Cumartesi öğleden sonra olanda gayet enerjik ve neşeliydi. Pazar sabahı ise pek keyfi yoktu ve çabucak eve döndük. Özellikle gece ateşi artıyor ve kesik, kuru öksürüklerle rahatsız oluyordu. Pazartesi 19 mayıs tatili olması nedeniyle yine evdeydik. Salı öğleden sonra beni almak için hastaneye geldiklerinde boynunda ilk birkaç lezyonu farkettim ve kalbim gümbürdemeye başladı. Bütün haftasonunu kardeşi ile sarmaş dolaş geçirmişti. İkisi birden hasta olacaktı illa ki. Sağlık ocağında çalıştığım dönemde gözlerinin içinde bile su çiçeği lezyonları çıkmış çocuklar görmüştüm. Felaket senaryosu yazmaya hevesli beynim hemen facia tabloları çiziverdi.  ''Napıcaz Ersagun'' diye acıklı acıklı sorup duruyordum. Çocuk doktorumuza gösterip teyid aldıktan sonra eve yollandık. Ben beklemedeyim, peşpeşe hızla artacağını düşünüyorum çiçeklerin. Aradan iki gün derken üç, dört gün geçti ve Emre'nin sırtında birkaç adet olmak üzere oldukça az döküntüsü oldu. Döküntüler başlayınca ateş ve öksürük bitti bu arada. (Sınıfından 5-6 çocuk su çiçeği çıkardı Emre'nin ardından).

Şimdi Eren keyifsiz birkaç gündür. Yoğun bir şekilde burnu akıyor, hırıltılı bir öksürüğü var. Huzursuz, geceleri uykusuz. Döküntü oluşmadı henüz. Bakalım bekliyoruz.




İlk anda beni dehşete düşüren çiçek hastalığımız süresince Emre ile epey gezdik tozduk. Bodrum en güzel zamanında. Hava sıcak. Kalabalık başlamadı. Dinlendirici , güzel bir mevsimdeyiz. Emre evde olduğunda Eren'in rahatı bozulduğundan,  çoğunlukla mecburiyetten dışarda vakit geçirdik. Bir kez daha farkettim ki mekanlar benim ruhumu çok etkiliyor ve ben Bodrum'da sahiden mutluyum. Burdaki renkler sevimli ,temiz, şık mekanlar, denizin mavisi, botanik bahçesi gibi rengarenk çiçekler ruhuma iyi geliyor.

Kuluçka süresi üç haftaya kadar uzayabiliyormuş su çiçeğinin. Eren için hala risk var demek oluyor bu. İlk çocukluk hastalığını böylece atlatmış olursak şahane olacak.

Etiketler: