BODRUM'DA İYİ BİR KREŞ: PATİKA




Aslında en iyi kreş yazacaktım ama diğer kreşlerle ilgili,  duyduklarım dışında, hiç bir bilgim yok. İnandırıcı olmaz diye düşünerek ''iyi'' sıfatı ile yetindim.

Bodrum'a taşınacağımız belli olur olmaz ,sanal dünyadan tanıdığım Görkem'e bir mail yazarak kreş tavsiyesi istedim. Sağolsun, hemen TED Bodrum'daki annelere sormuş ve hepsinden Patika cevabını almış. Böylece ön kaydımızı yaptırdık ve bekleme listesine girmiş olduk.




Bir yıldır devam ettiğimiz okulumuzla ilgili neredeyse hiç bir sorun yaşamadık. En sevdiğim yönlerini sıralarsam:

Sevgi dolu olduklarını hissettiğim bir ekip var okulda. En başta kurucular olan Handan, Lizet ve Marie Paule , okul müdürü Fatinur hanım çocuklarla ilgilenmek için yaratılmış hissi uyandırıyorlar bende. Marie Paule ve Handan tatlı sert , Lizet ise yumuşacık, sevgi dolu öğretmenler. Ne zaman görsem kucağında bir çocuk hepsinin. Ağlayan, mızıldanan çocukları kendi başlarına bırakmazlar, neşesi yerine gelene kadar uğraşırlar. Kurallara uymalarını sağlarken gayet kibardırlar ama çocuğa ''sen sadece çocuksun''  duygusu vermezler. Yıllardır kim bilir kaç çocuk görmüşler ama hala ilgili ve  meraklılar ; çocukların her söylediğini can kulağı ile dinlerler . Bir gün bebeğiyle gelen bir annenin yanındaydık, ben, Emre ve Marie Paule. Bebeğin gözleri cam gibi, masmavi idi. Emre ''Aynı misketlere benziyor''  dediğinde Maripol 'ün şaşkınlık ve hayranlığı çok hoşuma gitmişti.





Kurucuların kendi çocukları artık birer yetişkin, dolayısı ile bütün hayatlarını okula adamışlar Okulda sürekli bir değişim var, sınıf içi duvarlarda o kadar güzel işler yapıyorlar ki hayret ediyorum. Her biri bir sanat eseri gibi. Rengarenk, cıvıl cıvıl duvarlarla karşılaşmayı gerçekten seviyorum. Her sınıfta 4 ile 6 arasında öğretmen bulunuyor, hepsi azimli, gayretli, kaliteli insanlar. Bazen düşünüyorum da haklarını ödemek mümkün değil. Akşama kadar onca çocukla ,sabırla uğraşmak hiç kolay değil.

Yıllık programları dopdolu. 3-6 yaş arasında akademik başarıyı , ingilizce dersi vesaireyi önemsemeyen biri olarak (ki Patika'da İngilizce, Almanca ve Fransızca dersleri var) benim için gayet tatmin edici.Yabancı dillere ek olarak, yoga, at binme, jimnastik, drama gibi pek çok aktiviteleri var. Bunlar için herhangi bir ücret ödemiyoruz.

Çocuklar hiç bir faaliyete mecbur tutulmuyor. Diğerlerini rahatsız etmemek koşuluyla o sırada canları ne isterse onu yapmakta özgürler. Her sınıfta çok zengin bir kitaplık ve okuma köşeleri var, kendimi alamayıp çocuklara kitap okuyorum bazen.Çok hoşuma gidiyor bunu yapmak.


Kocaman, yemyeşil bir bahçeleri var . Yaz kış bahçede, tozun toprağın içindeler. Toz toprak demişken, çamurlu kış ayları hariç, sınıflara ayakkabı ile giriliyor. Hijyen kaygısı olan anneleri rahatsız edebiliyor bazen bu durum.

Yemek menüsü Emre gibi iştahsız bir çocuk için iyi diyebilirim. Tabi ki öğlene kadar hiçbir abur cubur olmadığı için, balıktan, sebze çorbasına herşeyi yiyor ve bu durum beni acaip mutlu ediyor.

Haftada bir gün pedagog Gaye Avşar okulumuzda bulunuyor ve ücretsiz danışmanlık veriyor.

Bu harika okul için ne kadar şükretsek az. Sırf Patika için bile Bodrum'da yaşamaya değer.

Etiketler: ,