İçimdeki Sesler

Görsel şuradan
''Amannn, her şey boş, sonuçta yiyeceğimiz bir dilim ekmek, içeceğimiz bir bardak çay. o kadar uğraşıp sonunda ne olacak sanki? Cebinde üç-beş kuruş varsa, başında da bir çatı, yat, keyfine bak.''

''Yahu, sen ne oldun ne başardın ki başkasına yol gösteresin? Kendi yolunu çizmeyi bilmedin, yanlış seçimler yaptın, o yanlış seçimlerde ısrar ettin, korktun, geri dönemedin, olduğun yerde kaldın. Dur işte durduğun yerde, hayatından memnun olmaya bak, senin yerinde olmak isteyen yüzlerce kişi yok mu? Maceraya ne gerek var?''

''Yahu bizden ne olur Allah aşkına? Geldiğimiz yer belli işte. Allah yardım etti, işimiz rast gitti, iş-güç sahibi olduk. Yat-kalk şükür et. Şükür et kızım şükür et (Anneannemin ses tonu ile) .''

''Başarı dediğin ne? Başarının tanımı herkese göre değişmiyor mu? İnsan ne zaman kendini ''Başarılı'' kabul eder?''

''Hayatta en önemli şey çocuklar, anne-baba olmak. Gerisi hikaye.''

Diyor içimdeki sesler ve ben dinliyorum farkında bile olmadan çünkü durdum, hevesle girdiğim yolların biri daha tıkandı gibi. Biliyorum ki bu yolun sonu çıkmaz bir yere çünkü kodlar çok net. İnandığın şeyler bilincindekiler değil, o kocaman karanlık ülkede duruyor asıl seni sen yapanlar.

Çok emin olduğumu düşünüyordum, çok da gayretliydim, şimdi tam olarak ne oldu bilmiyorum ama şu satırları yazarken içimde sorular sıralanıyor:

''Tam olarak sorunum ne?
Beni durduran tam olarak ne?
Ne olsa kendimi ''tıkanmış'' gibi hissetmezdim?''

Bir taraftan şunu da biliyorum, teoride ne kadar emek harcarsan harca insanı ancak deneyim zenginleştiriyor.Yani o toto, koltuktan kalkacak arkadaş! O kalp çarpıntısı, yüz kızarması yaşanacak, gerekirse mahcup olunacak, yüzleşilecek en zayıf-ürkek benliklerle.

Çünkü:


Geçenlerde Görkem bir yazı yazmıştı:
Bu kadar tarif edilebilir sahiden de hissettiklerim. Ellerine sağlık Görkem. Diyor ki: Eğer hayallerini gerçekleştirmezsen, birileri seni başkalarının hayallerini gerçekleştirmen için kiralayacaktır. 

Şimdi ben şu ''tam olarak'' meselesine çalışmaya gidiyorum..Yakında sahiden ''kalkmak ve yürümek'' umuduyla.

Not: Lütfen bu harika yazıyı okuyun ve etrafınızdaki farklı insanların değerini bilin. 

Etiketler: ,