Bu Aralar Hayat; Konmari, Tadilat, Ev Meselesi

konmari ile kıyafet düzenleme

Aylar önce Derle,Topla,Rahatla kitabıyla  ilgili yazmış ve demiştim ki:

''Yakın arkadaşlarımın iyi bildiği üzere ''EV'' konusu benim içimde hep sızlayan bir yara, kara bir delik, kısır bir döngü, Bermuda Şeytan Üçgeni , karanlık bir tünel, anladınız siz onu; tıkanıp kaldığım birkaç konudan biridir.''

Kitap beni çok etkilemişti; hemen işe koyulup her şeyi toplamak ve atmak niyetinde idim ama yapamadım. Neden?

1. Şaşkınlıkla fark ediyorum ki benim bir ''yuva'' kavramım yok. Ev benim için bir ihtiyaç, dört duvar ve sadece gerekli olan eşyalar oldu bugüne kadar. Evlenirken ev hazırlanır ya, o zaman Kastamonu Taşköprü'de sokak arası bir mağazadan  oturma grubu ve yatak odası, 4 sandalye ve bir masa almıştık. Şimdiki gelinlerin swarovski taşlı sabunluk-diş fırçalıklarına, karı koca dükkan dükkan gezip perde- stor bakmalarına (İlk evimizde 4 ay tülsüz durdu camlar) bu kadar şaşırmam boşuna değil.

2. Vaktim yok! Sahiden yok. Eve ulaşmam  en erken saat altı ve yatma vaktine kadar üç saatim var. Haftasonları 2 küçük çocukla mağaza gezmek, fiyat-kalite karşılaştırması yapmak hayal.

3. Çocuklar her şeyi mahvediyor. Ne kadar dikkat etsem de oyuncak kamyonlarını yepyeni tv sehpama çarpıyor, kanepede süt içiyor / çikolata yiyor veya halının üstünde boyama yapıyorlar. Biraz daha büyümeliler duygusu var içimde.

4. Tünelin ucunu göremiyorum . Yaşadığımız evde herşeyi yıkıp sadece duvar bırakarak sıfırdan tadilat yapmadıkça büyük-küçük bir sürü iş var. İş demek para ve stres demek. Umutsuzum. Kafamda hayalini kuramıyorum bitmiş halinin.



yeni hali
eski salonum
Gene de bir yerden başlamak lazım diyerek uzun süredir evle ilgili çabalıyorum. İç mimar Merve  ile epey gezip dolaştıktan sonra onunla seçtiğimiz renk ve kumaş kartelasıyla hiç ilgisi olmayan kırmızı-yeşil- iskoç kumaşlar seçerek salonumuzu biraz toparladık. Tek bir oda bizi, belki bir ay oyaladı. Avize için kablo çekildi, boya yapıldı, duvar diplerinde başıboş gezine onlarca kablo ortadan kaldırıldı vs. Sonuçtan memnunum hala eksikler olsa da.

nisan 2016, balkonda tadilat resmi
Bahçenin istediğimiz şekle girmesi  epeyce masraflı olacak araştırmalarımıza göre (30.000 civarı). Vazgeçtik. Balkonda bir tadilat ve dış cephe boyası, etrafın temizlenmesi, fazlalıkların kaldırılması gibi işlere dün başladık ve ben biraz da bu başlangıç duygusu ile tüm haftasonumu konmari ile ev toplayarak geçirdim. Sadece 5 çöp poşeti atabildim ama dört dörtlük yapamadım kadının dediklerini. Haz olayına fazla giremedim. Kitaplarımı sık sık ayıklıyorum zaten. Oyuncak kısmını da es geçtim. Yorgan-yastık- çarşaf- nevresim türüne el atamadım yine de epey hafifledim.

Biraz da fotoğraflarla bu aralar hayat:




Çocuklara ranza aldıysam da bazı sabahlar manzara bu, yer yatağını tamamen kaldıramıyorum.


Bir pazar sabahı evimizin salonu. Çünkü çocuklar benimle yan yana yatıp tv izlemek istiyorlar, sabah 7 civarı, biraz daha uyuklamak istiyorum vb.

Bu resimde çocuksuz ve bekar bir arkadaşın evini görüyoruz :)

Çiçekler mi daha güzel Eren mi? Bodrum'da bahar nefis. Yaz bir günde geldi ve artık klimalar tam gaz çalışıyor. 

Eren'in saçlar yine kesilecek kıvamda, Emre'nin futbol kursu , her haftasonu 12:30'da okuldayız

Kalın sağlıcakla, bizde bu aralar böyle..

Etiketler: , ,