Berlin 2.Gün, Reichstag, Brandenburg, Balmumu Müzesi, Yahudi Anıtı


İkinci gün programımızı çocuklara göre yaptık. Okul tatilinin olduğu zamana denk gelmesi  de hoş bir rastlantı oldu.

Bir önceki gün Reichstag için sabah 10:30' a randevu almıştık. Metro ile tam vaktinde gittik. Sıraya girip tıpkı havaalanı gibi güvenlikten ve pasaport kontrolünden geçerek binaya girdik. Bir sürü genç insan görevlendirilmiş , gayet düzenli bir şekilde yardımcı oluyorlar. Binaya giriş ücretsiz, ses kaydı (üstelik Türkçe seçeneği ile) var, o da ücretsiz!


Arkamızda görünen cam kubbeyi dolanarak en tepeye çıkıyorsunuz. Piste adım attığınızda ses kaydı başlıyor ve tüm Berlin'i kuş bakışı anlatıyor. ''Sağdaki sivri çatılı binanın adı şudur, tarihi de şöyledir '' gibi gayet güzel ve özet bir panorama şansı sunuyor. Çok beğendim. Cam kubbeye bayıldım. Almanların tarihlerini anlatmadaki becerisi ve hevesine hayran oldum. Keşke bizim o güzelim şehirlerimiz için de böyle planlamalar yapılsa. Boş boş gezerek , sağa sola bakıp,  Çin malı birkaç magnet alarak olmuyor bu işler.

Laterna nedir diye merak eden olursa işte buymuş

Parlamento binası sonrası kendimizi Meşhur Branderburger meydanına attık. Çocuklar uzun süredir Madam Tusso Balmumu Müzesi'ni görmek istiyorlarmış. Malesef giriş oldukça pahalı. Star Wars'la ilgili bir aktivite vardı, onlar için ayrıca ücret ödeniyor sanırım. Çok da kulak kabartmadım.

Heykellerin inandırıcılıkları sahiden de şaşırtıcı. Her an canlanıp yürüyecekler gibi hepsi. Ünlülerden (One Direction, Justin Bieber vs) , Einstein'a, aktrislerden futbolculara ekranda gördüğümüz herkes oradaydı. İlginç bir deneyimdi doğrusu. Tek başıma olsam ilk tercihlerimden biri olmazdı. Ünlülerin taklidi ile fotoğraf çektirmek için fazla gelirdi o para.


Balmumu Müzesi


Brandenburg müzesi

Bu pembe takımlı yakışıklı delikanlı benim ilk göz ağrım, delice sevdiğim ilk bebeğim, yeğenim Efe. Kendisi dansa sardırmış durumda ve ünlü Branderburger köprüsü önünde ilk videosunu ben çektim. Video ekleyemiyorum ama youtube'da ALLR8 ismi ile yayınlıyormuş.



Burası Hitler'in katlettiği çingeneler için yapılmış bir anıt. Çok etkileyiciydi. Kocaman sığ bir havuzdan su içen kuşlar, hafif bir müzik..Ortadaki mermer üçgen su seviyesinden birkaç santimetre yüksekte ve üzerine her gün taze çiçek koyuyorlarmış.
 Yahudi Anıtı

Ve Katledilen Avrupalı Yahudiler Anıtı . Oldukça etkileyici, dev bir alan. Nazilerin yaptıklarının dehşetinin unutulmaması açısından çok da iyi yapmışlar. Görünce oldukça şaşırdım, bu kadar büyük bir alan olduğunu düşünmemiştim. Blokların arasında dolaşırken içinden çıkılmayacak upuzun bir tünelde gibi hissediyor insan kendini. 

Sokaklar cıvıl cıvıl..Efe'nin karşısındaki heykel aslında canlı bir insan.  


Efsun'a söz verdiğim için sinemaya gittik; Angry Birds. Almanca izlemek garipti tabi.



Aynı günün akşamı poster bile bastık Efe için..
İkinci günümüz de böyle dolu dolu geçti. Berlin'in neredeyse turistlerce görülen/ gezilen her yerini 2 günde bitirmiş olduk. İyi ki de öyle yapmışız çünkü kalan günlerimizde çok fazla gezemedik.



-------------Devam edecek-------------------------------------------------------------------------------------

Etiketler: ,