Berlin 3.Gün, Kudam, Caddeler, Yeme-İçme, Yıkık Kilise

Yıkık kilisenin içi, oldukça heybetli ve etkileyici

İlk 2 gün dur-durak bilmeden gezince ve listemdeki görülecek yerleri neredeyse bitirmiş olunca 3.güne dinlenerek başladık. Öğlene kadar evde olmanın, kanepede kitap okumanın (Saklı Bahçeler Harita'sını bitirdim, Unutma Dersleri kadar çarpıcı değildi fakat nasıl bir tesadüfse biri Berlin'de, biri Türkiye'de iki kız kardeşin öyküsü olması, Duvar'ı anlatması gibi detaylarla merak uyandırdı, hevesle okudum).

Europa Center'de Çikolata Fabrikası isimli dükkanda kötü bir kahve içtik. 

Öğleden sonra Berlin'in Taksim'i diyebileceğim Kudam caddesine gittik. Zara'nın büyükçe bir mağazası vardı, epey kıyafet denedim. Vitrin baktık. Sohbet ettik. Pizza yedik.




Kaiser Wilhelm Anıt Kilisesi
Kaiser Wilhelm Anıt Kilisesi



Of of..Bu elektrikli BMW'ler her yerdeydi ve çok güzeldi. 



Günü bir Türk restoranı olan Angora'da tamamladık. Oldukça şık, takım elbiseli adamlar ve ışıldayan kadınlarla doluydu. Türkçe konuşmanın, çay istemenin, naz yapabilmenin hazzını hatırladım. İçim rahatladı. Tüketiciler olarak kral gibi olduğumuzu iliklerime kadar hissettim. Berlin'in Alman esnafına puanım 10 üzerinden 2. Hizmet sektöründe nasıl bu kadar beceriksizler anlamadım.

3. gün hava çok güzeldi. Memleketimi özlemek güzeldi.  Şık caddeler, apartmanlar, hoş insanlar güzeldi.

Etiketler: ,