Bu Aralar Hayat; Çiş Kokusu


Efendim, Eren bezi bıraktı gibi. Bakıcımız mayıs boyunca yavaş yavaş bezsiz dolaştırmaya başlamıştı. Bana kalsa kendisi istemeyene kadar üşenirdim bıraktırmaya. Gündüz hiç bağlamıyoruz, gece de kendisi rahatsız oluyor ve beze değil tuvalete yapmak istiyor. Dün gece ilk kez üç kere üst-baş değiştirdik. Yastık-yorgan Allah ne verdiyse ıslaktı. Yer yatağının bir kısmı da ıslanmıştı.

Ranza formülü tutmadı, her akşam Emre ile ranzaya tırmanmak, üst kata çıkıp çarşaf değiştirmek, uyumuş çocuğu iki kişi yatağına çıkartmaya çalışmak gibi zorlu aksiyonlardan sonra karyolaları ayırdık. Daha pratik olduğu kesin. Eren çoğunlukla hala yer yatağında yatıyor.

Emre'nin okulda kaldığı gece için çarşaf-yastık vs istemişlerdi. Yıllardır bildiğim acı gerçekle yüzleşmek zorunda kaldım ; çocuğumun hiç nevresim takımı yok.Doğdu doğalı belli yeri olmadı ki zaten. 2.5 yaşına kadar birlikte uyuduk, sonra taşınmalar yerleşememeler vs derken bu yaşa geldi Emre. Yine de pek dokundu bana takımsızlık ve english home'dan ikişer takım sipariş verdim ilk fırsatta. Serdikten sonra da gidip gelip baktım, mutlu oldum.

Emre bezi bırakalı üç yıl oldu ve fakat erkeklerin tuvalet eğitimi ömür boyu sürer demişti bir büyüğümüz. Gece kazaları oluyor hala. Eren'in kazaları da üstüne eklenince yatak, yorgan, yastık, halı, kanepe her yer az-çok çişe bulanmış oluyor. Oto koltuklarına bile çiş yaptı birkaç kez. Üst başı zaten saymıyorum. Bazen burnuma durduk yere çiş-kaka kokusu geliyor o derece.


Çiçekler ve kitaplar ; iyi ki var..

Emre ben Berlin'e gittiğimden beri feci derecede telefondan oyun oynamaya sarmış durumda. Yaşına uygun olmayan GTA diye bir şey var,onu izlemeyi seviyor çok. Sürekli uyarıyor ve kısıtlamaya çalışıyoruz ama pek kararlı değiliz, tutarlı hiç değiliz.

Emre doğum günümden bu yana iki tekerlekli bisiklet sürüyor. Gayet de rahat. 1 temmuzda mezuniyet partisi var, baya baya kep giyecekler, inanamıyorum. Büyük okul lafı ediyor, henüz netleştirmedik okul işini bu arada. Devlet okulu seçeneğini sonuna kadar zorlayacağız.

Eren ''ögg arabası'' oynuyor telefonda. Öggg fren sesiymiş. Ne ara gelişti bu bilmiyorum ama gayet hevesli.  Temmuzda patikanın oyun grubuna başlasa süper olacak. Eylül gibi de kreş yolu gözüküyor minik kuşa.

Bakıcımız gebe ve 3 oğlandan sonra bir kızı olacağını dün öğrendik. Pek sevindik, akşam gidip kız kıyafeti aldık bir heves.

Bu aralar böyle hayat..Şükürler olsun..

Etiketler: ,