Herkes Sığınaklara!

filmi izlemedim ama en kısa zamanda izleyeceğim


Korkuyoruz, endişeliyiz, kimse güvende değil artık. Neler oluyor tam olarak bilmek mümkün değil. TRT spikerinin '' TSK yönetime el koymuştur, sokağa çıkma yasağı ilan edilmiştir'' dediğini kulaklarımla duydum. Sonrası dehşet, kargaşa, belirsizlik, endişe, gelecek kaygısı, karanlık..

Pek çok kişi sosyal medya hesaplarını kapatmış, biraz ortalığın durulmasını beklemeyi uygun görmüş. Herkesin kendi kişisel kozasını oluşturmaya çalıştığı bu sisli günlerde ben kendimi en güvende hissettiğim yere ; edebiyata ve sinemaya saklandım. Sosyal medyada sadece facebook ve instagram kullanıyordum zaten. Sürekli olumsuz bilgi ve duygu akışından çok rahatsız olduğum için bir süre facebook kullanmayacağım. Telefonumdan uygulamayı kaldırdım, oldu bitti.  İnstagram'da kitapsever dostlarım var genellikle, daha az felaket tellalı bulunuyor o nedenle. Hararetli tartışmaların olduğu whatsapp grubundan da ayrıldım.

Okuduğum kitapları Önüm Arkam Kitap sayfamda izlediğim ve sevdiğim filmleri bu blogda sinema etiketi altında topluyorum. Ne okusam, ne izlesem diyen varsa göz atabilir.

Bugünlerde benim elime almak istediğim kitap kesinlikle İsyan Günlerinde Aşk. Abdülhamit'i tahttan indirmek isteyenlerin entrikaları, Şeyh Yusuf Efendi'de vücut bulan ''eli öpülesi gerçek dindar'' tiplemesi, iyi bir asker olan Ragıp Bey'in ordudaki başıbozukluğa duyduğu tepki, içinde hep bir isyan arzusu olan zavallı Hasan efendinin sırf bir şeylere karşı çıkmak adına sokaklara dökülmesi, padişaha karşı gelenleri bastırmak için Selanik'den gelen ordunun daha padişahı tahttan indirmesi, Abdülhamit'in söylediği ''Kalabalıklara asla güvenme doktor. Bizim topraklarda ne zaman halk sokağa dökülse birilerinin kellesi gider'' demesi gibi onlarca olay ile günümüze ayna tutuyor İsyan Günlerinde Aşk. Şiddetle tavsiye ediyorum. Onun dışında Tess Gerritsen ve Grange'ın romanlarında da zamanın dışına çıkmak, her şeyi unutmak, kitap bitene kadar uyuyamamak garanti.

İzlemeyenler için ''Homeland'' dizisi bugünler için biçilmiş kaftan. Küresel güçlerin dünya siyasetine nasıl yön verdiğini bu kadar açık /net anlatıyor olmalarına hala şaşırıyorum. Hele CIA başkanı ile Suriyeli üst düzey bir komutanın aralarında geçen bir diyalog var ki evlere şenlik.

Kendi sığınağıma çekilmek bana iyi geliyor. Belki de bu kaosun bize bir faydası da bu olacak, biraz daha içimize dönecek, bize neyin iyi geldiğini bulacağız. Sağlıcakla ve güvende kalın dostlarım.

Etiketler: , ,