Bakıcımıza Sigorta Yaptırma Deneyimim

2015'in 10. ayında başlayarak tam bir yıldır bakıcımız için sigorta ödüyoruz. Ödediğim primler aşağıda (Banka sayfasının çıktısıdır).

bakıcıya sigorta yaptırmak istiyorum


2015 aralıkta ödeme yapmamışım ve bir ay sonra 620 lira ödemişim. Şubat, mart ,nisan istikrarlı, mayısta sadece 50 lira çıkmış ödeme ekranında, haziran ve temmuzu atlamışım (Yazın çılgın temposunda unutmuş olmam muhtemel), 8. ayda 1200 lira ile prim borcum rekora ulaşmış. Bir sürü telefon, müdüre kadar çıkıp konuşma sonrası sonuç sıfır. Muhtemelen iki ayı atladığım için (Bir ayı atladığımda 620 olduğuna göre iki ayı atladığımda 1200 lira olması çok mantıklı, vay be ,ne kadar zekiyiz) faydalandığım teşvikler vb kesilmiş gibi açıklamalarla paşa paşa 1200 lirayı ödedim.bir de dilekçe yazdım açıklama istedim vs, dokuz on ve on birinci aylarda istikrarlı, peki aralık için çıkan prim borcum ne kadar sizce?

1400 Türk lirası

Neden? Kimse bilmiyor, büyük bir muamma. Bu arada bakıcımız doğum yaptı ve 28.09.2016'dan beri raporlu. Yetkili kişiler bana ''Prim ödemek zorunda değilsiniz ama isterseniz ödeyin, daha çabuk emekli olur'' dediği için  ödeme yaptım on ve on birinci aylarda.Şimdi bu 1400 lirayı ödemek istemiyorsam işten çıktığını bildirmek zorundaymışım ancak hangi tarihte çıktığını bildireceğimi kimse bilmiyor. Geç bildirim yaptığım için de ayrıca ceza ödeyecekmişim.

Bu arada bakıcımız işsizlik maaşına başvurmak istedi ve başvuru süresi işten çıkarıldıktan sonraki 15 günmüş. (Çıkış formu doldururken mutlaka işverenin çıkardığına dair bir ibare olmalıymış) Dolayısı ile biz ocak borcu ile beraber toplam 2000 lira ödeyeceğiz.

SONUÇ:

Ev hizmetleri için çalıştırdığınız kişilere sigorta yaptıracaksanız :

1.Kesinlikle tek ayı bile atlamayın! En önemlisi bu.

2. E-devlet şifresi alarak SGK'nın kendi sayfasından ödeme yapmanız, rapor-işten çıkış gibi durumlarda en az 15 gün önceden yetkili birine ulaşmanız lazım.

3. Uygulama yeni, sgk müdürleri de dahil kmse net bir şey bilmiyor ve ne kadar itiraz ederseniz edin primi eninde sonunda ödüyorsunuz.


Böylece bakıcılı hayatımız sona erdi. Ablamız sağolsun, ne zaman ihtiyacımız olursa geleceğini, çocukları onlara bırakabileceğimizi söyledi. Şu son 3 yıl nasıl geçti, neler oldu şöyle etraflıca düşününce -ki düşünemiyorum- bir hoş oluyorum. 5 bakıcı (İkisi sayılmaz aslında ama toplamda 5 kişi), bir sürü hüzün, dert ve sevinç, kafa ve gönül yorgunluğu..Arka planda memleketin hiç durmayan kargaşası, uğultusu..Şükürler olsun bugünümüze..

ağustos 2015

ocak 2017

Etiketler: ,