Özlem'in 52 Listesi- Hafta 1



''Bu yıl için hedeflerinizin ve hayallerinizin listesini yapın'' 

Önceki gün çok sevdiğim, ilham verici Ted konuşmalarında bir kadını dinledim: Boş zamanınızın kontrolünü nasıl kazanırsınız? Maalesef İngilizcem yeterli değil, çıktı aldım, sözlükten baktım vs. Yine de bazı yerleri anlamadım ama konuşmanın sonunda kadın diyor ki: Hep önümüzdeki yılın hedeflerini yazarız, bu sefer tersinden gidin, yıl sonu raporunuzu yazdığınızı düşünün, iş ve özel yaşamınızda hangi üç hedefe ulaştığınızı yazabilirseniz kendinizi mutlu, başarılı bir yıl geçirmiş kabul ederdiniz?''

O zaman da epey düşündüm; aslını isterseniz ben bu liste işini pek sevmem çünkü o listenin sonu asla gelmez, habire yeni şeyler eklenir ve mutlaka bir şeyleri unuturum. Bu yıl okumak istediğim kitapları listelemenin ne manası var? Zaten rastgele okuyorum gibi gibi..

Aylar önce Covey'in Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı kitabını okumuş ve blogda iki yazıda ancak anlatabilmiştim. Çok iyi tavsiyeler verdiğini düşündüğüm kitapta da yapılacak ilk şey bir hayat planı yapmaktı yani cenazende önem verdiğin insanlar senin için neler söylesin isterdin? (Bizde böyle bir adet yok gerçi, her işimiz gibi ölüm de geçiştirdiğimiz, hakkını vermekten kaçtığımız bir şey) . Eşin, çocukların, patronun, en iyi arkadaşın ne söylese bu iyi yaşanmış bir hayat olurdu? ''Aynı planı ailen için de yap ve duvarına as'' diyor Covey ki arada sırada ailecek bu plan üzerinde konuşup, eklemeler ve çıkarmalar yapabilin. 

Düşünüyorum da her şey bununla başlıyor aslında..Bir yol haritasına sahip olmak gerekiyor. 25 yıl sonra  ne yapıyor olmak istediğini yazmalı insan. Olur olmaz orası ayrı, kader diye bir şey var ama zamanını öylesine, tesadüflere bağlı bir şekilde geçirmemek hiç fena olmazdı değil mi? 

O zaman listemdeki ilk madde: 

1. Kendim ve ailem için bir yaşam planı yazmak, eşimi de işin içine katmak !

2. Bu plana göre bir iş listesi yapmak. Yine Covey işleri dörde ayırmıştı:


Ve şöyle demişti: 

''Etkili insanlar zamanının çoğunu ikinci karede yani ''önemli ama acil değil'' karesinde geçirir. İlişkiler kurmak, kişisel bir anayasa (yazar misyon bildirgesi diyor)  yazmak, uzun vadeli planlama, önleyici tedbirler gibi sürüncemede kalan konuları ele alırlar.''

İçinizde alev alev yanan daha büyük bir ''evet'' yoksa üçüncü karenin popülerliğine (bazı konuşmalar, mailler, yazılar vb) ya da dördüncü karenin vereceği zevke (zaman öldüren tv, internet , kahve mmolalarında çene çalmak vb)  ''hayır'' demeniz neredeyse imkansızdır.

3. Belki de en önemlisi içimde alev alev yanan o evetin ne için yandığını bulmak! Bunun için bir beyin takımı oluşturmak nasıl fikir? Özlem ??

4. Kesinlikle emin olduğum hedef;  10 parmak klavye ve İngilizcede ustalaşmak istiyorum. 

5. Haftanın bir gününü internetsiz geçirmek istiyorum evde. Daha doğrusu ekransız. TV, telefon, tablet olmadan. Çocuklarla bunu nasıl yaparız bilmiyorum ama olmalı .

6. Etkili, ilham verici, çalışkan, tutkulu, pozitif insanlarla arkadaş olmak istiyorum. Bu konuda, bu sene çok sınandım, arkadaşlık kavramına atfettiğim değeri netleştirmeli ve seçici olmalı, gerekirse yalnızlığı göze almalıyım.

7. Sürüncemede iş bırakmak istemiyorum. Problemleri başları küçükken ezmeli, her sabah yataktan aynı sorularla uyanmamalıyım. (banyo-mutfak tadilatı, çocuk odasının duvar kağıdı kaplanması, bakıcı mevzusu vb)

8. Kredi kartımı kesip atmalıyım! Zor durumlarda banka kartımı kullanabiliyorum, üstelik ciddi bir artı param var. Gelir artırmak çok olası görünmüyor, giderleri azaltmaya mecburuz. Mevcut borçlar için bir ödeme ayrıca mutlaka bir birikim planı yapmamız lazım.

9. Haftanın hep aynı günü anne-babam dışında aramam gereken birkaç insanı aramak istiyorum. Yeğenlerimle temas halinde olmak istiyorum. Doğum günleri için bir liste yapmak, vakitlice hediyelerini göndermek istiyorum.

10. İş ve evde kaosu-dağınıklığı azaltacak düzenlemeler yapmak istiyorum. Çamaşır ve çekmece yerleştirmek için tek bir gün belirlemek , 15 günde bir profesyonel bir temizlikçi bulmak,çöpleri (kağıt,fatura vb) hemen atmak, masamı düzenli tutmak, aylık yemek listesi yapmak, iş kıyafetimi bir gece önceden hazırlamak, yeni bir buzdolabı gibi..

11. Mayısta Kapadokya için bir  rezervasyonumuz var. Harika geçsin inşallah. Bir de Paris / Roma / Barcelona/ Prag istiyorum sadece bir haftasonu ve çocuksuz.

12. Çok az olan yıllık izin günlerimi yılın başında planlamak, biletleri vs almak, iznimin heder olup gitmesine izin vermemek istiyorum.

13. Yogaya devam etmek istiyorum. Her gece 5 dakika meditasyon yaparak/ dua ederek ruhsal sükunetimi korumak istiyorum. 

14. Kitap yazmaya başlamak istiyorum.

15. Kütüphanem olsun istiyorum; evimin kocaman bir duvarı harika kitaplarla kaplı olsun, bir okuma lambam osun, nefis de bir koltuğum olsun istiyorum. Çocuklar için bir aktivite köşesi istiyorum. 




16. Gardrobum çok perişan, yeni ama modası hiç geçmeyecek 10 parça ve 2 çift kaliteli, rahat ayakkabı almak istiyorum. Ayrıca manikür gibi öz bakım işlerini düzenli yapmak, haftanın bir günü sadece su ve yeşillikler ile detoks diyeti yapmak istiyorum.

17. Bir ajanda almak istiyorum, listemdeki aranacak kişiler, doğumgünleri vb yazmak istiyorum. 

18. Eşimle bağlantıda kalmak ve bu bağlantıyı hep güçlü tutmak istiyorum. Birlikte dans dersi alalım istiyorum hatta.

19. Blogumu daha çok kişi tanısın istiyorum. Bunun için yapılacak şeyleri netleştirmek istiyorum. 

20. Evde direkt cd'den müzik dinleyecek bir sistem istiyorum.

21. Kütüphaneden kitap ödünç almak istiyorum. Ödünç alma seçeneklerini etraflıca düşünmek istiyorum.

Not: Bu liste tamamen Özlem sayesinde çıktı. Bu kadar çok madde olacağını hiç düşünmemiştim. Oldukça şaşırdım. Çok teşekkür ediyorum kendisine. Hadi kızım Elif. İş başına! 






Etiketler: , , ,