Masanın Üstünde Neler Var ?


Sol başta çocukların resimleri. Beni bugüne bağlayan, ''yavrularımın gelecekte nasıl bir hayatı olacak'' diye dertlenirken bulup sırt çeviremediğim T-insan kitabını almama yol açan çocuklarım.

Çerçevenin sol köşesindeki katlanmış kağıt bir türlü edilemeyen bir vedanın ifadesi. Yırtıp çöpe atmak istemiyorum, yakmak istiyorum .

Yanındaki 5 lira hediye için kupon. İlk kez alışveriş yaptığım BKM kitaptan geldi. Bkm ve Kitapseç sitelerini hiç kullanmamıştım. Yıllardır Kitapyurdu müşterisiyim. Çocuklar İçin Dünya Tarihi isimi kitabı bulamayınca buradan sipariş verdim. İki firmayla da sorun yaşamadım. Günü gününe teslim edildi siparişler. Kitap harika bu arada. Kocaman, kağıt çok kaliteli, bol resimli. Kendim için de aldım diyebilirim.


Kalemlik içindeki sarı saplı meyve bıçağı tembellik göstergesi. Yıkayıp yerine koymamış, kalemliğe bırakıvermişim. Bu huyum beni çok yıpratıyor, ''Aldığın yere bırak'' felsefesini bir türlü benimseyemiyorum, neyin nerde olduğu belli değil ; kaybolan şeyleri aramaya epey vakit harcıyorum. (Önündeki deniz kabuğu Eren'in anneler günü kutusunun içinden çıkmıştı.)

Vazo taaa Berlin'den. İçine zakkum koymam ??

Yanındaki takvim Bahar'la son buluşmamızın anısı. On yılı aşan arkadaşlık sürecimiz o kadar çok iniş-çıkış, hüzün-keder, tesbit- aydınlanma içeriyor ki..Beraber yaşlanmak güzel şeymiş vesselam.

Tuhaf'ın ta aralık sayısının kapağındaki Eşkiya ve unutulmaz cümlesi '' Sevdanın karşısında ne önemi var hayatın? '' Ah , ne güzel filmdi! Keje, Eşkiya, Uğur Yücel, Güven Hokna..Ne güzel repliklerdi, o ikisi yıllar sonra ilk karşılaştığında Keje'yi zorla eş yapan adamın kapının dışında beklemesi, Keje'nin 40 yıllık suskunluğunun bitmesi, SEni gelip alacağım diyen Şener Şen..Düzce'de Elvanla izlemiş olmam..Yeniden izleme vakti gelmiş , bir kutu mendili yanıma alıp.



Biz seninle çok filmler izleyecek, çok şeyler yapacak, çok yerlere gidecektik iki gözüm..Olmamış ne varsa olduracaktık. Çok yerler gezecek, ağız tadıyla / kavgasız/ gürültüsüz tek bir sofraya oturmamış olmamıza inat çok sofralar donatacak, kahkahalar eşliğinde gece yarılarına kadar sohbetler edecektik. Olmadı.


Ali Lidar'ın Olmamış Kahraman Emeklisi kitabı. Ne güzel kitap ismi. Bayıldım. Beni anlatıyor.

Türk kahvesi, filtre kahve kupası, çay..Tüm sıcak içecekler resmi geçit yapıyor her gün uygun adım..Çaysız-kahvesiz gün geçmiyor. Geçemez.

T-İnsan. Değişik bir kitap. T-insan olmadan ne para ne huzur bulursunuz, gelecek t-insanların diye 300 sayfa anlatıyor ama tavsiyeleri '' yaratıcı olun, çok yönlü olun'' tarzında, genel geçer ifadelerden oluşuyor. Yine de okuyun çünkü 2000 öncesi doğan bizlerin robot- yapay zeka- teknoloji olayına bakışını değiştirebilir. Benimkini değiştirdi mesela. Robotlar bizim dostumuz bence :)

Pegasus dergi. Son seyahatten. Her sayfada önce Türkçe yan sütunda İngilizce var ya. İşte sayfaları koparıp ingilizce pratik yapacağım her gün. Yersen.

Not defterinin beyaz yaprağında yapılacak işler listesi. Bitmez. Ömür biter o liste bitmez. Amin.

Not: Resmi çekip hemen masayı topladım.

Etiketler: , ,